Kilometraža, vreme ali i naši putevi neminovno izazivaju oštećenja na vešanju svih vozila. Zadnji trap kod Nive deluje neuništivo zahvaljujući, pre svega, krutoj zadnjoj osovini. Ipak, elementi koji su najizloženiji uticaju loših puteva su gume upornih spona. Neki ih zovu i „silent blokovi“. Kako god, pojavom „lufta“ u njima gubi se stabilnost vozila pri većim brzinama, a to se najviše oseti pri davanju i oduzimanju gasa i pri kočenju. Tada dolazi do blagog zanošenja zadnjeg kraja. Jednostavno, cela zadnja osovina se pomeri u odnosu na uzdužnu osu vozila zbog pojave zazora u elementima koji je vezuju za karoseriju. Takođe, ovaj kvar se manifestuje i prilikom povlačenja ručne kočnice, kada auto umesto da se „ukopa“, ostane da se ljulja napred-nazad nekoliko centimetara.
Zamena nije komplikovana, ali zahteva malo domišljatosti kako bi bila još lakša. Pre svega, treba skinuti uporne spone sa vozila. Meni je to pošlo za rukom veoma lako jer su ruski šrafovi i posle više od 13 godina i dalje kao novi. Nisam mogao da verujem.
Stare gumice se lako vade. Što su više rasklimane, sve je lakše 🙂
Nove su jako tvrde i najlakše ih je ubaciti ovako, pomoću navojne šipke.
Na kraju, istim postupkom uguramo unutrašnju cev kroz koju ide šraf i to ispadne ovako:
Sve vratimo na auto i uživamo u vožnji bez korekcije putanje volanom. Jednostavno, auto ide pravo 🙂
Srećan put!