O mojoj Nivi

Moj prvi susret sa Nivom bio je 1996. godine. Tada je moj otac kupio Nivu 1,6  staru deset godina. Bila je u očajnom stanju, pa je često išla kod majstora. Kao dečak često sam pravio društvo mehaničarima i gledao šta to oni rade. Ubrzo sam ovladao mnogim tajnama Nive i kod majstora se išlo sve ređe.

Sada već davne 2002. godine smo se ponovili novom Nivom. Moj san je bila Niva plave boje. Međutim, u to vreme plava nova Niva je bila prava retkost. Bila je neka najezda zelenih, belih i bordo. Zivkajući po oglasima našli smo jednu novu plavu Nivu u Maniku u Beogradu. Sutradan je već bila moja 🙂

Od tada pa do danas me verno služi. Vozi se i održava uz maksimum pažnje. Svaki deo koji pokaže i najmanje slabosti bez odlaganja se menja originalnim ili boljim i isključivo u „uradi sam“ verziji.

Cilj mi je da Niva što duže ostane u dobrom stanju, što vizuelno, što mehanički, ali da se pritom svakodnevno koristi. Čini mi se da za sada uspevam u tome 🙂

niva hauba za nivu lada niva niva rezerni točak

 

 

 

 

14 thoughts on “O mojoj Nivi

  1. Svi mi volimo svoj auto.Meni moj sluyi samo za lov i kako se lovi,cesto u bespucima,niva mora biti u odlicnom stanju.
    Sto se tice led sulfitki kojensu stavljene kod vas u auto,to isto sam i sam uradio,a sada se spremam i za dnevno svetlo,cime bih postedeo voznju po danu sa upaljenim svetllima.

  2. Moja niva ja 2006 generacija sa servo volanom. Ja imam 15god sa 14 sam naucio da vozim na njoj ja je obozavam. Secam se kada ju je tata fovezao novu zelena. Skoro se desilo da bratov drugar nije zatvorio vrata, a nas osigurac je naravno crko i kada sam ja govorio da se zameni niko nije hteo da me slusa!! Vrata sada imaju rupu. Inače ona je puna ogrbotina sa očajnim izduvima, ali sa odlicnim motorom, a nisam siguran ni to da ce oni da sacuvaju kao sto bih ja. Moj san je da je nekako sacuvam do vremena kada ja budem imao svoj posao da je ozivim. Necu drugu zbog uspomena, ali ni jrdna nece znaciti ono sto ona!

  3. Prijatelju, vidim da imas dosta iskustva sa nivom. Ja posedujem 1.7i 2006 god. Imam neke problemcice sa njom, pa mi tteba pomoc. Molim da mi se javis na 0613xxx532, moze i viber, kako bi stupili u kontakt. Odakle si?

  4. Poszdrav svima ima problem sa ladom nivom 1.7i 2007godiste trese u voznji of 40 km do 50km i kad se reduktor stavi u neutral niti brza niti spora i ubaci menjac u trecoj brzini trese se menjqc i rucice reduktora i u menjacu se cuju neki zvukovi a zamenio hardijev zglob hardijevu gumu kardani dobri dobri krstovi kardana i sve je u osu gume su nove i balasirane i dalje trese dali je neko imao neko takvo iskustvo i dali bi mogo da bude u pitanju menjac ili zamajac…

    • Olabavi ona četiri šrafa koji drže reduktor za patos. Onda ubaci u treću, reduktor u neutral, i lagano prošetaj kroz obrtaje do nekih 3000. Onda stegni opet šrafove.
      Videćeš da će reduktor malo da se pomeri na nosačima i tako će se sam dovesti u idealan položaj. Ako je sve ostalo dobro, trebalo bi da vibracije nestanu.

  5. Dare pozdrav
    Problem sa mojom nivom je što se prednji diferencijal odvojio od kućišta i došlo je do jakog lutanja kardinal o balans štanglu. Majstor je to nekako učvrstio, ali se lupkanje ponovo čuje naročito uzbrdo i pri uključenju reduktora. Imaš li neku savet?
    Još jednom pozdrav iz Nove Varoši.
    Željko Vučković

    • Zdravo Željko!
      Očigledno se poremetila geometrija tj raspored vitalnih delova. Može biti da su propali nosači motora ili gumice na balans štangli, pa da kardan češa o nju. Inače i kod sasvim ispravne Nive prednji kardan je veoma blizu balans štangle ali nikada nisam imao problem da se sudaraju.
      Ako baš želiš ekstremno da ojačaš ceo sklop, može da se napravi ili nabavi ojačanje od najnovijih Niva. Kompleti se prodaju u Rusiji ali mogu i da se naprave.
      https://avtodetalsz.ru/products/otvyazka-reduktora-perednego-mosta-niva-lada-komplekt
      Ova ploča se ušrafi ispod prednjeg diferencijala, pomoću šrafova koji drže donji poklopac. Produžetak ploče se preko gumica učvrsti za balans štanglu i onda više nikako ne može diferencijal da se nakrivi.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *